تولید و واردات درب ضد سرقت ، درب لابی ، درب داخلی ، درب اتاق ، درب ضد آب ، درب سرویس
تولید و واردات درب ضد سرقت ، درب لابی ، درب داخلی ، درب اتاق ، درب ضد آب ، درب سرویس

آموزش نصب درب ضد سرقت

نصب درب ضد سرقت

روش نصب درب ضد سرقت :

 توصیه می شود در صورتی که قبل از نصب درب ضد سرقت، قصد ساخت چهارچوب انتظار را دارید، برای ساخت آن از پروفیل ( 40*80 یا 40*100 ) استفاده شود تا چهارچوب از مقاومت مناسبی برای نگه داشتن درب های ضد سرقت و اتصال آن ها به دیوار ها برخوردار  باشد .

 دقت شود ابعاد داخلی فریم (چهارچوب) مورد نیاز جهت نصب در ضد سرقت می بایست یک سانتی متر در عرض و یک سانتی متر در ارتفاع از ابعاد پشت به پشت درب ضد سرقت بزرگ تر باشد .

 با توجه به باله بیرونی چهارچوب درب های ضد سرقت که 2 سانتی متر از جهات مختلف بزرگتر از یشت به پشت چهارچوب در ضد سرقت میباشد ،رعایت موارد زیر از اضافه کار و برش کاری در حین نصب درب ضد سرقت جلوگیری میکند :

 پروفیل های فریم انتظار درب ضد سرقت را به گونه ای داخلی دیوار قرار دهید که در عرض و ارتفاع ،از هر سمت 2 سانتی متر از پهنای پروفیل خارج از لبه دیوار باقی بماند ، به معنی ساده تر زمانی که از بیرون واحد به فریم انتظار درب ضد سرقت نگاه میکنید یک نوار 2 سانتی از قوطی را در تمام جهات ببینید

 در غیر این صورت بایستی محل نصب پروفیل درب ضد سرقت را به گونه ای تنظیم کرد که فاصله لبه ابتدایی پروفیل با سنگ دیواره راهرو (از بیرون واحد) نهایتا 5 سانتی متر فاصله داشته باشد ،که به این شکل 2 سانت باله پرواز چهارچوب در ضد سرقت روی سطح سنگ راهرو قرار میگیرد .

 برای نصب چهارچوب درب ضد سرقت می بایست به نکات زیر توجه شود :

 روش کار گذاشتن فریم انتظار جهت نصب درب ضد سرقت کلاسیک درب بازرگان :

قبل از نصب چهارچوب درب ضد سرقت ،ابعاد با دقت اندازه‌گیری شود و چهارچوب انتظار با ضد زنگ عایق شود .

پس از اطمینان از صحت اندازه های چهارچوب انتظار درب ضد سرقت، توصیه می‌شود تا اندازه قطر فریم کنترل شود تا از عدم دویدگی و پیچیدگی فریم ، اطمینان حاصل شود .

چهارچوب انتظار درب ضد سرقت به صورت کامل در محل نصب شاقول و تراز شود .

در مرحله نصب چهارچوب انتظار در ضد سرقت دقت شود تا در ادامه مراحل بنایی از حرکت احتمالی آن جلوگیری به عمل آید .

چهارچوب انتظار به گونه‌ای نصب شود تا سطح بالایی پاخور فریم با سطح کف نهایی مماس بوده و در هیچ شرایطی پایین تر و یا بالاتر از آن نباشد به طور ساده تر کف نهایی کار همباد باشد .

پس از اتمام گچ کاری و پایان رنگ کاری می‌­توان اقدام به نصب درب های ضد سرقت نمود .

 

روش نصب درب ضد سرقت کلاسیک درب بازرگان به روش جوش دادن :

پس از خارج کردن درب ضد سرقت از بسته بندی، قبل از اقدام برای نصب، بهتر است که درب را باز نموده و چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند نموده تا از عملکرد صحیح سیستم قفل درب ضد سرقت، اطمینان حاصل نمایید .

درب ضد سرقت را از قسمت پشت درب ( قسمت پشت در پشت که باله ندارد ) وارد چهارچوب انتظار نموده و آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده و درب را چند مرتبه باز و بسته ‌نمایید تا از عملکرد مناسب درب ضدسرقت اطمینان حاصل شود، سپس درب را از محل سوراخ های تعبیه شده در قسمت داخلی چارچوب با چند خال جوش به صورت موقت و بعد از اطمینان مجدد از تراز و شاقول بودن فریم درب، نصب موقت نمایید .

پس از نصب موقت، اقدام به کنترل صحت عملکرد درب نموده و بعد از اطمینان از عملکرد آن اقدام به جوش دادن کامل اتصال در نظر گرفته شده در چهارچوب درب ضد سرقت به چهارچوب انتظار ‌نمایید .

 روش نصب درب ضد سرقت کلاسیک درب بازرگان به روش پیچ سر مته ای :

پس از خارج کردن درب ضد سرقت از بسته بندی، قبل از اقدام برای نصب، بهتر است که درب را باز نموده و چند مرتبه اقدام به باز و بسته نمودن قفل و شب بند درب ضد سرقت نموده تا از عملکرد صحیح سیستم قفل، اطمینان حاصل نمایید .

 درب ضد سرقت را از قسمت پشت درب ( قسمت پشت در پشت که باله ندارد ) وارد چهارچوب انتظار نموده و آن را کاملا تراز و شاقول قرار داده و درب را چند مرتبه باز و بسته ‌نمایید تا از عملکرد مناسب درب ضد سرقت اطمینان حاصل شود، پس از تراز نمودن اضلاع مختلف چهارچوب درب ضد سرقت با فریم ، آن را در محل خود تا انتهای عملیات نصب ثابت نگه دارید .

پس از آن  اقدام به کنترل صحت عملکرد درب نموده و بعد از اطمینان از عملکرد آن اقدام به پیچ کردن اتصال در نظر گرفته شده در چهارچوب درب ضد سرقت به چهارچوب انتظار ‌نمایید .

توجه داشته باشید که پیچ ها به صورت تدریجی با یکدیگر و مرحله به مرحله محکم شود تا از تداخل بین تعادل و تراز درب جلوگیری شود .

 روش نصب درب ضد سرقت کلاسیک درب بازرگان به روش رول بولت :

 می توان از رول بولت و بدون نیاز به جوش و چهارچوب انتظار برای نصب درب ضد سرقت اقدام نمود، اما باید توجه داشت، در صورتی می توان از این روش استفاده نمود؛ که دیوار هایی که می‌خواهید درب ضد سرقت را درون آن نصب نمایید از مقاومت کافی و مناسب برای نصب توسط رول بولت برخوردار باشد، از قبیل دیوار های بتنی، ۳۵ سانتی متری آجری و یا در صورت استفاده از سفال تیغه ای می­‌بایست حداقل ۱۵ سانتی‌متر از لبه داخلی فریم را با ملات ماسه سیمان آستر سازی و مقاوم سازی نمایید .

 برای نصب درب ضد سرقت ابتدا می بایست از تراز و شاغول بودن محل نصب و صاف بودن سطوح اطمینان حاصل نموده، سپس درب ضد سرقت را پس از خروج از بسته بندی در محل مورد نظر قرار داده و آن‌ را چند مرتبه باز و بسته نموده تا از عملکرد صحیح قفل و لولا اطمینان حاصل شود .

پس از تراز نمودن اضلاع مختلف چهارچوب درب ضد سرقت با فریم ، آن را در محل خود تا انتهای عملیات نصب ثابت نموده و توسط دریل از محل سوراخ های تعبیه شده در چهارچوب اقدام به سوراخ کردن دیوار ‌نمایید .

پس از تکمیل سوراخ ها مجددا از تراز بودن چهارچوب درب ضد سرقت اطمینان حاصل نموده و اقدام به وارد کردن رول بولت به حفره های ایجاد شده ‌نمایید، پیش از ورود رول بولت ها توسط یک پیچ گوشتی یا یک میله و چکش رول بولت ها را انتها وارد سوراخ ها نموده و سپس توسط آچارهای مخصوص اقدام به محکم نمودن پیچ های رول بولت ها ‌نمایید، توجه داشته باشید که پیچ ها به صورت تدریجی با یکدیگر و مرحله به مرحله محکم شود تا از تداخل بین تعادل و تراز درب ضد سرقت جلوگیری شود .

 و در نهایت توصیه میشود جهت بهره مندی از گارانتی محصول و اطمینان از نصب صحیح درب ضد سرقت ، از عوامل اجرایی و نصب کلاسیک درب بازرگان استفاده نمایید و فقط در شرایط عدم امکان دسترسی به نصاب ماهر درب ضد سرقت ، با تکیه به آموزش بالا اقدام به نصب بفرمایید .


شیوه صحیح قرارگیری فریم انتظار برای نصب درب ضد سرقت را در تصویر زیر ببینید :

نصب درب ضد سرقت
security doors